– Kunta etsii rohkean kuntastrategian jatkoksi mainetyön rakennuspalikoita 2020-luvun tarpeisiin. Kunnanjohtaja Eero Vainio uskoo että tälläkin kertaa ”Pystytään parempaan”, kuten kuntaa vuonna 1988 markkinoitiin.

 

 

Nyt etsitään Petäjävesi-fiilistä!

 

Onko Petäjävesi kuin gallialainen kylä tai kuin suoraan Gilmoren tytöistä tai Payton Placesta?

Kunnan mainetyö käynnistyy ja kuntalaiset kutsutaan mukaan pohtimaan seuraavia kysymyksiä:

”Mikä tunnelma Petäjävedestä jää asukkaalle ja vierailijalle? Millaisella adjektiivilla kuvailisit Petäjävettämme?”

Kerro ajatuksesi 25.3. mennessä kunnan facebook-sivulla tai toimita ajatuksesi Petäjävesi-lehdelle otsikolla Kuntafiilis sähköpostitse toimitus@petajavesilehti tai viestillä numeroon 050 366 7691.

– Monissa Jyväskylän kehyskunnissa panostetaan parhaillaan mainetyöhön ja niin teemme myös me Petäjävedellä. Maineen rakennus jatkaa kuntastrategiatyötä, jota teimme vuonna 2017 uraauurtavan avoimesti kuntalaisten kanssa. Mainetyö on strategiatyön jatkoa. Haluamme ja toivomme, että mahdollisimman moni kuntalainen kertoo näkemyksensä ja ideansa tässäkin asiassa, kunnanjohtaja Eero Vainio toivoo.

Mainetyön tavoitteena on tunteistaa strategiassa määritellyt tavoitteet niin, että Petäjävesi erottuu muista edukseen ja kunnan parhaat puolet saadaan entistä paremmin esiin. Avuksi mainetyöhön on tarjouskilpailun perusteella valittu Luova toimisto Sherpa.

Työn tuloksena Petäjävesi saa esimerkiksi uuden logon ja raikkaan visuaalisen ilmeen. Mainetyössä laaditaan myös kuntamarkkinointia varten ohjeistus, joka linjaa kunnan markkinoinnin tyyliä jatkossa.

– Katriina Holm / SK